Forretningsbetingelser

Når du handler via nettet hos Quooker gjelder følgende betingelser:

LEVERING: Vi har som mål at alle bestillinger som mottas før kl. 12 på hverdager ekspederes samme dag eller senest tre hverdager etter. Hvis du har bestilt en eller flere varer som ikke er på lager, kontakter vi deg for nærmere avklaring.

FRAKT: Før du godkjenner bestillingen opplyses du om gjeldende fraktpris. Dermed kan du angre kjøpet før du må skrive inn betalingsopplysninger.

BETALING: Quooker aksepterer betaling med Dankort /VISA-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, Diners og American Express. Pengene blir først trukket fra kontoen din når varene sendes.



SIKKERHET: Quooker krypterer alle dine kortopplysninger med den såkalte SSL-protokollen (Secure Socket Layer). Det betyr at hverken Quooker eller uvedkommende kan lese av ditt kortnummer eller annen informasjon under transaksjonen, og dermed er det helt trygt å handle hos oss.

Når du gjennomfører en nettbetaling med kredittkort er du alltid sikret mot misbruk. Du har nemlig muligheten til å avvise betalingen når du mottar betalingsoversikten. Det finnes ingen selvrisiko hvis kortet skulle bli misbrukt i Quookers nettbutikk, fordi vi bruker SSL.

RETURRETT: Quooker tilbyr hele 3 måneders (90 dager) returrett, regnet fra den dagen da du mottar varene. Velger du å angre kjøpet, skal du returnere varen i samme stand og mengde som du mottok den.


Når returen er mottatt og godkjent, refunderes kjøpsprisen til ditt kredittkort i løpet av noen få dager. Omkostninger for returneringen må du selv stå for. Det er viktig at du følger våre praktiske anvisninger slik at vi kan håndtere saken din raskest mulig. Les mer under punktet "Vareretur".

Kjøpet kan også andres ved å nekte å motta varene eller ved å overlate pakken til distributøren. Merk at vi ikke mottar pakker sendt med oppkrav.

REKLAMASJON: Quooker gir fem års reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven ved omfattende mangler som konstateres ved normal bruk. Reklamasjonsretten dekker ikke feil, skader eller slitasje som har direkte eller indirekte oppstått som en følge av feil bruk, mangel på vedlikehold, vold eller uautorisert inngrep. Reklamasjon grunnet feil eller mangler skal meldes til Quooker innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen oppdages eller burde vært oppdaget. Hvis man reklamerer i løpet av to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.


I forbindelse med reklamasjonssaker refunderer Quooker rimelige returomkostninger. Husk å få en kvittering for forsendelsen slik at vi kan betale tilbake dine fraktomkostninger. Merk at vi ikke mottar pakker sendt med oppkrav.

Det er viktig at du følger våre praktiske anvisninger slik at vi kan håndtere saken din raskest mulig. Les mer under punktet "Vareretur".

VARERETUR: Ved angret kjøp eller reklamasjon:
Send en e-post til salg@quooker.dk der du opplyser: Fakturanummer, og ved reklamasjoner også en forklaring.

Pakk varen i en forsvarlig emballasje, skriv navn og adresse tydelig og legg gjerne med en kopi av faktura/ordrebekreftelse slik at vi raskt kan identifisere pakken og dermed hjelpe deg.

Send pakken til vårt hovedkontor. Du finner adressen her.

TILBAKEBETALING: Kort tid etter at du har mottatt en e-post med bekreftelse på at vi har mottatt de returnerte varene, tilbakebetales beløpet til deg. Leveringsomkostninger refunderes i henhold til våre generelle vilkår og betingelser. Det kan ta opptil 10 hverdager før beløpet går inn på din konto.

FORBEHOLD OM PRISFEIL OG UTSOLGTE VARER: Vi tar forbehold om skrivefeil, prisfeil og utsolgte varer. Skulle bestillingen din berøres av dette blir du automatisk kontaktet av en av våre medarbeidere i løpet av 24 timer på hverdager.


QUOOKER-SUPPORT

SEND OSS E-POST
service@quooker.no
RING OSS
66 89 23 23
ÅPNINGSTIDER
Mandag til torsdag: 10.00-16.00
Fredag: 10.00-15.00